Akumulátor na bázi lithia má výhodu v možnosti dobíjení bez paměťového efektu a zároveň velké kapacitě při malém objemu. Méně už se ví, že nesnáší vysoké teploty (interiér vozu v létě), mrazy (interiér vozu v zimě), jeho kapacitu a počet cyklů snižuje časté dobíjení na 100% (stále připojená autokamera). Stejně jako u ostatních zařízení má tak akumulátor kamery v autě omezenou životnost, podstatně kratší než těch, která jsou používána mimo teplotní extrémy. Přičtěme k tomu skutečnost, že pro úsporu se do běžných autokamer dávají akumulátory nižší kvality než do mobilního telefonu a tabletu.
To všechno jsou důvody, proč někteří výrobci využívají sadu kondenzátorů (anglicky capacitor), které těmito neduhy netrpí. Jejich nevýhodou je menší kapacita a tím omezenější čas, po který je možné autokameru bez napájení používat. Také stárnutí kondenzátorů tento čas zkracuje až do bodu, kdy je třeba je vyměnit. Tato operace je ovšem levnější a přijde později než u akumulátorů, s nimiž nelze počítat často už po šesti měsících záruky (prodejci je označují za spotřební zboží), někdy i dříve.
Narazíte-li tedy při výběru na autokameru, která využívá kondenzátory, jako je například G1W s kvalitním obrazem, není důvod se zarazit, možná budete s tímto způsobem (záložního) napájení spokojeni.
Vlastní zkušenosti a dotazy zveřejňujte ve skupině na Facebooku nebo níže v diskuzi.