mio_banner
Lamax C3 - autokamera, která stačí?

Týden jsme jezdili s autokamerou na spodní úrovni české cenové hladiny. V univerzálním, ale kompaktním těle je umístěna levnější elektronika, zaměřená na vyvážení potřeb záznamu dopravní situace a nízké ceny, vhodné pro neprofesionální řidiče.

Jak si levná autokamera Lamax vedla?

Zpracování a ovládání
Lamax C3 má shodný vzhled s Lamax C7, kterou jsme dlouhodobě testovali v minulém roce. Jde o malou autokameru s přehledným ovládáním, která se umístí optimálně nad zpětné zrcátko prostřednictvím přísavky. Obě strany je třeba odmastit a pevně přitisknout, aby neměla sklon odpadávat, bude-li C3 ve voze nastálo, je možné využít držák s 3M páskou.

ak-lamaxc3-zezadu-400

Provoz

Několik tlačítek po stranách nedává prostor k omylu a není třeba využít manuál, jen tlačítko M(enu) je třeba pro další volby stisknout dvakrát. V provozu je nalezení rohových tlačítek SOS nebo pro vypnutí / zapnutí snadné i po hmatu. MicroSD kartu je možné vložit i bez nástroje nebo dlouhých nehtů, připojení napájecího kabelu je bezproblémové s koncovkou miniUSB.

Praktické použití Lamax C3 je pohodlné, šetřič obrazovky po nastavené době vypne displej, aby nerušil při jízdě, autokamera má obvyklé funkce jako detekci pohybu a parkovací mód na 24 hodin.

V uživatelských recenzích se vyskytují stížnosti na vibrace držáku - podle našich zkušeností je souvislost s nerovným povrchem vozovky nebo starými tlumiči auta, podívejte se na naše videa z auta s podvozkem se středně tvrdým naladěním.

ak-lamaxc3-zboku-400

Záznam a video

Jako všechny autokamery, Lamax C3 zaznamenává provoz ve zvolených úsecích po několika minutách, nejstarší záznamy po zaplnění paměťové karty začne postupně odmazávat. Využívá jako maximum 32 GB, které vystačí až pro 8 hodin, situace, které potřebujete uchovat, zablokujete proti smazání tlačítkem SOS. Přestože specifikace uvádí rozlišení FullHD, doplňuje, že jde o interpolovanou verzi z HD 720.

Videozáznam je poměrně dobrý, odpovídající ceně v českých a moravských podmínkách, dostatečný i v noci, přestože nedisponuje režimem WDR. Starší nebo levnější kamery do auta mají právě v této oblasti výrazné nedostatky. Úhel záběru je menší než u dražších autokamer jako je například už Lamax C7, pro sledování dění na silnici je zcela dostatečný. I když působí mírně rozmazaným dojmem, video dokáže zaznamenat SPZ ve dne, částečně v noci, světelnost nočních záběrů je však oproti levnějším autokamerám velmi dobrá. Pro lepší čitelnost SPZ je vhodné video na počítači zastavit nebo z něj pořídit snímek.

Zhodnocení

Kompromis mezi cenou a výkonem je v případě Lamax C3 vyvážený, nabízí přijatelný obraz, spolehlivost a ovladatelnost, kompaktní velikost je výhodou. Pro autokameru, na kterou je dva roky záruka, jde o dobrou volbu v nejnižší cenové kategorii, k levnějším modelům a nabídce z čínských eshopů je už třeba přistupovat obezřetně. Pro ty, kdo jezdí více, a chtějí spolu s lepší kvalitou videa i větší úhel záběru, lze doporučit například Lamax C7 za přijatelnou cenu.

Přehled autokamer Lamax najdete zde

niceboy-pilot-xr

navitel