NAVITEL MR750 - specifikace
Pro záznam 2560 x 1440 pixelů z přední (150°) a 1920 х 1080 ze zadní kamery se hodí větší rychlejší paměťová karta SDXC, je možné použít až 256 GB. Vyšším rozlišením navazuje MR750 na zrcátkovou autokameru MR450.
Soubory ve formátu MOV ukládají i údaje o poloze, v plném rozlišení bude potřeba asi 10 GB pro každou hodinu záznamu (rozlišení je možné snížit). Nejrychleji se dají stáhnout zkopírováním z karty, je i k dispozici připojení přes WiFi prostřednictvím aplikace NAVITEL DVR Center. Sledování trasy i úpravu videí umí například program NAVITEL DVR Player.
Jasný IPS displej má 11,9", je o kousek větší než zpětné zrcátko. Z tlačítek je jen jedno pro vypnutí a zapnutí, všechno ostatní ovládání je dotykově.
Asistenční systémy upozorňují na překážky v jízdě, na to, že se vůz před námi dal do pohybu například v koloně. Signalizují opuštění jízdního pruhu, jak už je standardní výbavou u novějších aut. GPS uvádí aktuální rychlost a podle databáze informuje o stacionárních radarech.
NAVITEL MR750 - instalace
Gumičkami upevníme větší zpětné zrcátko na původní zpětné zrcátko, nasuneme kabely (stačí i USB-C do USB portu), vložíme paměťovou kartu. Autokamera si hned postěžuje na chybu u karet nad 32 GB (formát exFAT), je třeba ji zformátovat - po ťuknutí na displej se dostaneme do nastavení, kde se to dá provést.
Dotykové ovládání je výhoda, nastavit se dá v češtině všechno možné podle přiloženého návodu i bez něj. Kromě obvyklých funkcí pro kamery v autě jsou to i asistenční. Nejstarší soubory se budou pravidelně odmazávat s výjimkou těch, které zamčené jsou ve složce EMR, je jich při standardním nastavení citlivosti G-senzoru poměrně dost.
Vedení kabelu k zadní kameře může být dočasné nebo pod čalouněním, je i možnost připojení k couvacímu světlu, aby se zrcátková autokamera automaticky přepnula na parkovací. Toho se dá dosáhnout i ťuknutím na displej, případně během jízdy zkontrolovat situaci za vozem.
Zadní kamera se nalepí 3M páskou na antistatickou podložku, která umožní její snadný přesun nebo odinstalování. Kloub umožní nastavení výhledu, a i přes to, že vůz měl zatmavené zadní okno, na videu to není poznat. Při zavírání kufru hatchbacku kamera dobře drží, kabel má pro tenhle účel i vlastní malou samolepku.
Baterie 750 mAh se hodí pro krátkou funkci parkovacího režimu, korektní uložení posledního souboru a vypnutí autokamery. Pro dlouhodobé využití parkovacího režimu je třeba samostatné napájení jako například NAVITEL SMART BOX MAX.
NAVITEL MR750 - zkušenosti z jízdy
Autokamera se zapne automaticky a při nastaveném spořiči obrazovky o ní nevíte do chvíle, kdy upozorní na blížící se stacionární radar, v úsekovém měření uvádí, jak dlouho je třeba ještě dodržovat rychlost. Spořič obrazovky uvádí údaje o rychlosti o něco nižší než GPS navigace, podobně, jak to dělají tachometry některých aut.
U zrcátkových kamer je třeba vyladit nastavení úhlu, aby sloužily jako zpětné zrcátko i bez zapnutí, a zároveň směřovala čočka do správné úrovně záběru před autem, umožňuje to ruční vychýlení objektivu.
V některých autech může nové větší zrcátko překážet při manipulaci s protisluneční clonou, v našem se to stávalo málokdy. Displej má velký rozsah jasu, v případě potřeby se dá posuvníkem upravit na maximum i při jasném slunci.
O záznamu videa v různých světelných podmínkách si můžete udělat představu na našem YouTube kanálu (videa i v nejvyšším rozlišení jsou o něco méně kvalitní než v originálu):
NAVITEL MR750 - hodnocení
Moderní zrcátková autokamera nabízí kromě spolehlivého záznamu hodně funkcí navíc, parkovací režim. Dotykové ovládání je intuitivní, provoz spolehlivý, upozornění decentní, v interiéru působí přirozeně. Zadní kamera přijde vhod při couvání a kdyby k tomu došlo, záznam toho, co se dělo za autem.
Kolik zrcátková kamera do auta stojí?