Specifikace NAVITEL G590 moto
Rozlišení 800 x 480 pixelů pro dotykový displej 5" je optimální, příjemně překvapí rozsah kontrastu a jasu, pozorovací úhly, i na přímém slunci je obraz dobře vidět. Baterie 2 800 mAh umožní používání nezávisle na externím napájení s USB-C, vnitřní paměť je podle údajů výrobce 128 MB a 8 GB, externí SDXC karta může mít až 64 GB.
Instalace navigace NAVITEL G590 moto
Držák je na motorce stabilní, jen nezapomeňte vždy navigaci dobře nasadit s docvaknutím, závisí na tom napájení. U novějších strojů využijete připravený konektor, i u starších strojů připojujte až za klíček, aby se akumulátor motocyklu nevybil.
Ve videu polského kolegy se můžete podívat na postup instalace:
Nastavení software je podobné jako u autonavigace NAVITEL, obsahuje také možnosti pro auto a náklaďák (software je stejný), navíc je tu ikona, která motorkářům nastaví trasu mimo silnice s nižším číslem. Hlášení stacionárních radarů je třeba zapnout, další nastavení jsou standardní, můžete je upravit. Při zadávání cíle se může stát, že nebudete znát ulici, jen č.p., v tom případě stačí zadat místo ní znovu obec. Mapy pro 47 zemí nemají časové omezení, aktualizace se provádí přes počítač po stažení ze stránek.
Test motonavigace NAVITEL G590 moto
Jaro bylo ve všední dny, o víkendu chladno, přesto se nakonec podařilo udělat několik testovacích jízd. Během nich se našel i kousek nezpevněné komunikace, chybějící v mapových podkladech, nejspíš stejně jako v jiných aplikacích. Nastavení profilu jízdy není tak propracované jako u drahých motonavigací, výhodou je, že trasu přístroj respektuje, například Waze ji může během cesty změnit, aniž by si toho jezdec všiml. U cenově dostupné navigace na motorku chybí online informace o aktuální situaci, dá se doplnit například aplikací na telefonu. Jak ukázala minulá sezóna, využití pouze mobilního telefonu pro funkci navigace, zapnuté po celou dobu jízdy, má ale svá omezení, motorkáři, kteří mají stejnou zkušenost, se poohlížejí po samostatném přístroji.
Držák nevibruje, jas a kontrast je nadprůměrný, jde o úplně jiný displej než v navigacích Navitel M505 pro auto a E777 pro náklaďák, které jsme testovali, nebo v předchozím modelu motonavigace Navitel. Šikovná je možnost poslat si hlasové instrukce nebo hudbu kromě reproduktorku i prostřednictvím Bluetooth do sluchátek helmy, teoreticky můžete ovládat navigaci hlasem. V balení je návlek na prst pro ovládání kapacitního displeje, ochrana je IP66, více než dostatečná pro dálniční jízdu.
Motonavigace není rozměrná, dá se strčit do kapsy bundy, i když by se hodil odolný obal. Oproti údaji o výdrži baterie na stránkách výrobce se můžete spolehnout minimálně na hodinu mimo zdroj napájení, až dvě, pokud bude jas na nižší hodnotě, trasa se tak dá plánovat i během přestávky. Pokud ji budete připravovat na počítači a přenášet přes SDXC kartu, ta musí být naformátovaná z výroby nebo počítače, formát například z autokamery navigaci zmate.
Hodnocení NAVITEL G590 moto
Za téměř třetinovou cenu nemá NAVITEL G590 funkce jako motonavigace Garmin, která jela na druhém stroji, ale díky specializaci pro motorku má výhody oproti základním aplikacím pro telefon. Vysoký jas a kontrast na velkém displeji i dlouhá výdrž na baterii a trasa, která se nemění v průběhu jízdy, jsou důvodem, proč si pořídit fyzickou navigaci pro moto, v případě potřeby použitelnou i v autě nebo kamionu (pro ně se speciální držák nedodává).
Kolik NAVITEL G590 MOTO stojí?