mio_banner
ak-navigace-google-hlavni.jpg

 

V praxi jsme vyzkoušeli NAVITEL E777 Truck v porovnání s Google Maps, přidali menší verzi NAVITEL M505.

Podívejte se, jak to dopadlo

NAVITEL E777 Truck

Navigaci pro nákladní auta se budeme detailně věnovat v samostatném testu, její parametry najdete zde. Během jízdy jsem ji neporovnával jen s Google Maps, ale i s NAVITEL M505.

Oproti ní má samozřejmě větší displej 7" a navíc rámeček, který částečně stíní dopadající světlo. Držák není magnetický, ovládání i software jsou stejné. Cena navigace NAVITEL E777 Truck na Heuréce

 

ak-navigace-navitel-navigace.jpg

 

NAVITEL M505 Magnetic

I navigace s displejem 5" dostane samostatnou recenzi, specifikaci najdete zde, liší se hlavně magnetickým uchycením na přísavkový držák. To je pro majitele menších vozů vhodné například pro odnášení navigace na noc, během testu se také lépe zadávala adresa lépe do přístroje v ruce než na čelním skle.
Cena navigace NAVITEL M505 Magnetic na Heuréce

 

Obě navigace NAVITEL mají TFT displej, který si poradí i s přímým protisluncem nebo osvícením ze strany, menší díky o něco většímu kontrastu, větší díky rámečku.

 

ak-navigace-google-kontrast

 

Předem je třeba upozornit, že má totožný software s E777, to znamená, že je podobně vhodná pro náklaďáky, i když zobrazení je o menší ve větší kabině. Během testu se tak hlasové instrukce opakovaly nebo zazněly najednou, GPS se někdy nepatrně lišila.

 

Srovnávací test truck navigací

U obou navigací NAVITEL se daly nastavit stejné parametry pro simulovaný kamion:

  • výška 4 m, šířka 2,55 m
  • hmotnost přes 40 tun, 10 na nápravu
  • délka 18 metrů (předchozí možností v nastavení bylo 16)

Start i cíl byly v oblasti průjezdné pro kamiony, i když na rozdíl například od Eurowag ji Navitel přímo v mapě barevně nevyznačuje, rovnou navrhuje vhodnou trasu.

Google Maps neumožnily uvést údaje o hmotnosti a rozměrech vozidla.

 

ak-navigace-google-rozmery

 

Google Maps předpokládá osobní auto, dá na výběr jen mezi silnicemi s mýtem a bez něj. Navitel navigace budou mít po celou cestu stejné návrhy, byly aktualizovány stejnou verzí firmware.

 

ak-navigace-google-trasy

 

Google Maps by nás poslaly přes město, naštěstí jsou tu značky.

 

ak-navigace-google-kulatak.jpg

 

Za městem už by nás ale Google hnal přes vesnice a museli bychom si pak hledat cestu.

 

ak-navigace-google-vesnice

 

Před vjezdem na dálnici nás Google dokáže upozornit, jak dlouho si asi počkáme.

 

ak-navigace-google-zacpa.jpg

 

Google by nás hnal kolem Ústí na sever, protože předpokládá, že chceme jet přes vesnice, kde ale nemá kamion co dělat.

 

ak-navigace-google-usti.jpg

 

Jízdní pruhy někdy Google neukazuje, i Navitel je navrhoval včas.

 

ak-navigace-google-pruhy

 

Navitel zná mosty (je dobré ho aktualizovat).

 

ak-navigace-navitel-most

 

Protože zkušení řidiči často používají Google Maps a nepotřebují truck navigaci, text vznikl pro porovnání toho, co umí.

Nejen začátečníci se budou chtít řídit instrukcemi z Garmin, TomTom a dalšími, ty ale nejsou zdarma.

Připravujeme srovnání Eurowag / Sygic.

 

Uvítáme vaše zkušenosti, komentovat můžete na Facebooku

 

Roman: Google mne kolikrát pošle na rozbité, úzké cesty, pod nízký most. V práci používám 7m dlouhé a 3,2 vysoké vozidlo. Podjezdy, dost často v západních a jižních Čechách musím objíždět vedlejší cestou, to samé třeba v Brně, z Poříčí na Opuštěnou se nedostanu...

 

navitel
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu souhlasíte s podmínkami používání souborů cookie. Zobrazit více informací.
Rozumím
x